Oamenii construiesc MEWA

Cunoaşteţi pe câţiva dintre angajaţii noştri. Aceştia relatează pe scurt experienţele şi impresiile lor, ce atestă gradul ridicat de apartenenţă la MEWA. Ei arată clar de ce se simt atât de bine în compania noastră. Relatările despre momentele lor MEWA foarte personale sunt diverse, autentice şi umane - aceleaşi atribute care ne caracterizează şi profilul de angajator.

Important de știut

Andreas-Daniel Bernacisko: de la măcelar la țșofer de service

01
Andreas-Daniel Bernacisko, șofer de service

Momentul meu MEWA

Nu pot vorbi de un singur moment, pentru că fiecare zi aduce noi momente inedite.
Aş dori să subliniez în mod deosebit suportul reciproc pe care ni-l acordăm între colegi. Compania MEWA şi oamenii din această companie se disting printr-un grad ridicat de seriozitate. Ceea ce îţi dă un sentiment bun.
Andreas-Daniel Bernacisko, șofer de service - angajat la MEWA din anul 2017

Impresionat de produsele şi de procesele din măcelăria localităţii sale de origine, Andreas-Daniel Bernacisko şi-a dorit mai întâi să fie măcelar. A început însă să aibă incertitudini chiar din primii ani de activitate, după finalizarea pregătirii profesionale. Munca s-a dovedit a fi mai anostă decât se aşteptase. Nu-şi putea închipui să aibă această meserie până la pensionare. Şi-a amintit de entuziasmul său pentru vehiculele de toate tipurile şi de amintirile din copilăria când a mers cu tractorul unui fermier.

Echilibrul dintre viaţa profesională şi viaţa de familie

În prezent, lucrează ca șofer de service la MEWA. Nu este un simplu furnizor, ci şi reprezentant al companiei în relaţia cu clientul. Înainte de a face schimbarea, a ştiut clar ce îşi doreşte. Nu a vrut un job clasic de şofer de camion, şi-a dorit un job interesant, care să îi permită suficient timp pentru viaţa personală. Turele le poate gestiona din localitatea sa, Hameln, petrecând maxim două nopţi pe săptămână departe de casă. Iar aceste nopţi nu şi le petrece în cabina şoferului, ci la hotel.

Încredere în persoanele care schimbă domeniul de activitate

Andreas-Daniel-Bernacisko apreciază în mod deosebit acest lucru: „MEWA oferă o şansă şi persoanelor care doresc să îşi schimbe domeniul de activitate, astfel încât acestea pot finaliza formarea profesională într-o nouă meserie. Încă de la început am fost investit cu răspundere şi cu încrederea mare că pot avea o relaţie autonomă şi orientată spre comunicarea cu clienţii. Jobul actual îmi oferă mai multă putere, mai multă diversitate şi mai multe contacte cu clienţii. Exact ceea ce mi-am dorit.” 

Andreas-Daniel Bernacisko: de la măcelar la țșofer de service

02
Andreas-Daniel Bernacisko, șofer de service

Momentul meu MEWA

Nu pot vorbi de un singur moment, pentru că fiecare zi aduce noi momente inedite.
Aş dori să subliniez în mod deosebit suportul reciproc pe care ni-l acordăm între colegi. Compania MEWA şi oamenii din această companie se disting printr-un grad ridicat de seriozitate. Ceea ce îţi dă un sentiment bun.
Andreas-Daniel Bernacisko, șofer de service - angajat la MEWA din anul 2017

Impresionat de produsele şi de procesele din măcelăria localităţii sale de origine, Andreas-Daniel Bernacisko şi-a dorit mai întâi să fie măcelar. A început însă să aibă incertitudini chiar din primii ani de activitate, după finalizarea pregătirii profesionale. Munca s-a dovedit a fi mai anostă decât se aşteptase. Nu-şi putea închipui să aibă această meserie până la pensionare. Şi-a amintit de entuziasmul său pentru vehiculele de toate tipurile şi de amintirile din copilăria când a mers cu tractorul unui fermier.

Echilibrul dintre viaţa profesională şi viaţa de familie

În prezent, lucrează ca șofer de service la MEWA. Nu este un simplu furnizor, ci şi reprezentant al companiei în relaţia cu clientul. Înainte de a face schimbarea, a ştiut clar ce îşi doreşte. Nu a vrut un job clasic de şofer de camion, şi-a dorit un job interesant, care să îi permită suficient timp pentru viaţa personală. Turele le poate gestiona din localitatea sa, Hameln, petrecând maxim două nopţi pe săptămână departe de casă. Iar aceste nopţi nu şi le petrece în cabina şoferului, ci la hotel.

Încredere în persoanele care schimbă domeniul de activitate

Andreas-Daniel-Bernacisko apreciază în mod deosebit acest lucru: „MEWA oferă o şansă şi persoanelor care doresc să îşi schimbe domeniul de activitate, astfel încât acestea pot finaliza formarea profesională într-o nouă meserie. Încă de la început am fost investit cu răspundere şi cu încrederea mare că pot avea o relaţie autonomă şi orientată spre comunicarea cu clienţii. Jobul actual îmi oferă mai multă putere, mai multă diversitate şi mai multe contacte cu clienţii. Exact ceea ce mi-am dorit.”

Franziska Fischer: Prima ligă în formarea profesională şi în sport.

03
Franziska Fischer, persoană aflată în formare (trainee)

Momentul meu MEWA

La interviu, am povestit că sunt handbalistă profesionistă şi că doresc să-mi continui cariera sportivă în paralel cu formarea profesională. Am fost foarte uşurată când am văzut că la MEWA această problemă a fost abordată cu o mare deschidere. Într-adevăr, am găsit aici multă încredere, deschidere şi sprijin.
Franziska Fischer, persoană aflată în formare (trainee) - la MEWA din anul 2019

Franziska Fischer şi-a organizat timpul liber în funcţie de pasiunea ei pentru handbal, încă de la o vârstă fragedă. În oraşul ei natal Buxtehude, joacă în liga a treia. În ceea ce priveşte drumul ei profesional, a avut încă de la început o viziune clară. A dorit să rămână dedicată sportului şi pe viitor, însă finanţarea nevoilor de trai este nerealistă pentru sportivele profesioniste. În plus, după ce se încheie cariera sportivă, este nevoie de o perspectivă profesională. Afinitatea pentru cifre a îndreptat-o spre formarea profesională în domeniul comercial.

Un sentiment bun încă de la început

În căutările sale, a ajuns la compania MEWA. Şi-a depus candidatura la sediul central din Wiesbaden şi a primit şansa de a se prezenta acolo la un interviu. „Partenerii de discuţie mi s-au părut foarte simpatici,” îşi aminteşte Franziska Fischer. „Am avut din prima clipă un sentiment bun. La puţin timp după aceea, mi s-a oferit un loc de formare profesională.” Iar imediat după aceea a urmat şi contractul cu echipa de handbal feminin din liga întâi, Mainz 05. A solicitat un training de probă şi a fost şi acolo foarte convingătoare.

Spiritul de echipă este foarte apreciat

„Numeroase impresii pozitive din primele zile au fost confirmate de atunci în repetate rânduri”, spune Franziska. „În toate departamentele eşti primit cu căldură. Atmosfera este familiară, iar spiritul de echipă este la loc de cinste. Angajaţii mai în vârstă se bucură să-i înveţe pe cei tineri.” Franziska Fischer apreciază în mod deosebit înţelegerea pe care o arată colegii de muncă faţă de angajamentul ei pe plan sportiv. „Aşa pot găsi un echilibru foarte bun între cele două cariere.” 


Günes Yenen: O carieră internaţională - no business as usual

04
Günes Yenen, Country Manage

Momentul meu MEWA

L-am avut deja de la interviuri. Încă de la început am simţit că ambiţiile mele internaţionale sunt luate în serios. Mi s-au arătat căi şi perspective clare, care mai apoi au devenit realitate. Indiferent unde lucrăm, peste tot simţim cum valorile fundamentale pe care se bazează succesul MEWA sunt trăite direct.
Günes Yenen, Country Manager - lucrează la MEWA din 2013

Deja unul din patru din cei 5.700 de angajaţi MEWA lucrează în străinătate. Unul dintre ei este Günes Yenen. În calitate de Country Manager, acesta dezvoltă în Birmingham departamentul Servicii clienţi şi distribuţie şi, în plus, îşi sprijină colegii din vânzări. Împreună lucrează la dezvoltarea afacerii din partea centrală a Angliei. Analizele au identificat în această regiune cel mai mare potenţial de clienţi. Avantajul oferit de Birmingham constă în conexiunile rutiere excelente.

Experienţă valoroasă în străinătate

Günes Yenen a acceptat cu bucurie noua provocare. Vorbeşte şase limbi şi este absolvent al unor programe de studii internaţionale din domeniile cultura afacerilor, macroeconomie şi politică. Debutul în companie a avut loc în Italia. „Ulterior am lucrat la unitatea din Rodgau, iar în 2017 am primit oferta de a mă ocupa de intrarea pe piaţa din Anglia. Nu am stat mult pe gânduri. Nu am vrut să ratez această experienţă în străinătate”, îşi explică el decizia.

Dezvoltarea afacerii din Europa

Compania MEWA oferă serviciile sale cu lavete în Anglia din anul 2018. Günes Yenen se bucură că afacerile au mers bine. Filiala se află însă în continuare în faza de start-up, iar echipa nu este nici ea încă completă. Mai sunt multe lucruri de făcut, inclusiv din perspectiva BREXIT-ului şi a consecinţelor acestuia. Astfel este foarte bine că se simte bine în companie. „MEWA a reuşit să crească la nivel european, păstrându-şi în acelaşi timp structurile familiale. De aceea, pentru mine compania este ‚The Place to be!’”.

Heike şi Konstantin Schröder: recomandare din partea unor angajaţi mulţumiţi

05
Heike Schröder, auditor de calitate

Momentul nostru MEWA

Întotdeauna când îl văd pe fiul meu Konstantin în firmă - ceea ce nu se întâmplă prea des, pentru că lucrăm în clădiri diferite. Lui îi datorez faptul că am găsit un angajator bun, la care mă simt bine şi în siguranţă. Amândoi suntem încă o dovadă vie a faptului că MEWA este o veritabilă companie de familie.  
Heike Schröder, auditor de calitate - lucrează la MEWA din 2019

Încă de la începutul formării sale profesionale ca specialist în logistica de depozitare, Konstantin Schröder i-a relatat tot mereu mamei sale plin de entuziasm despre experienţele sale din firmă. „M-am simţit bine la MEWA încă din prima clipă. Toată lumea este incredibil de drăguţă şi amabilă. Iar ca persoană aflată în formare, poţi prelua foarte rapid activităţi cu răspundere”. În acea perioadă, Heike Schröder s-a văzut pusă în faţa unei concedieri din cauza situaţiei angajatorului, un subfurnizor pentru industria auto.

Experienţele fiului ca motivaţie

S-a aşteptat la această reducere de personal, aşa că s-a pregătit mental pentru o reorientare profesională. Tocmai atunci, compania MEWA a anunţat noi angajări în contextul extinderii unităţii din Weil, Schönbuch. „Konstantin mi-a pus în vedere aceste anunţuri şi m-a încurajat să-mi depun candidatura. Având în vedere experienţele sale pozitive, nu am ezitat nicio secundă”, descrie ea fericita iniţiativă. „Nu a trecut mult timp şi mi s-a propus un contract de muncă. Bineînţeles că nu am putut irosi o astfel de şansă.”

Stimulată, promovată şi extrem de mulţumită

După sosirea textilelor de la clienţi, efectuează verificări de calitate în secţia de cusut. „Uneori se întâmplă ca lucrurile să fie mai stresante, însă munca îmi place foarte mult. Eşti stimulat şi promovat”, rezumă Heike Schröder perioada ei de muncă de până acum la compania MEWA. Prin entuziasmul ei, a atras în companie şi o cunoştinţă. „Putem recomanda acest angajator cu conştiinţa curată şi altora”, constată la unison mama şi fiul.

Steffen Geier: Comeback pe traseul digitalizării

06
Steffen Geier, director Lead & Customer Communication

Momentul meu MEWA

Pentru mine a fost faptul că am întâlnit-o pe soţia mea în timpul formării noastre profesionale. Ea a venit în anul următor, însă ne-am întâlnit frecvent. Încet-încet, de aici s-a înfiripat un drum comun în viaţă. La MEWA mi-am găsit fericirea profesională şi privată.
Steffen Geier, director Lead & Customer Communication - lucrează la MEWA din 2003

Unele lucruri învăţăm să le apreciem doar după ce nu le mai avem. Steffen Geier a absolvit la MEWA atât formarea profesională, cât şi studii în sistem dual, iar apoi a lucrat câţiva ani în departamentul de marketing. După un an şi jumătate petrecut la o altă companie, în 2015 a revenit la fostul angajator. „Am înţeles rapid că aici am o mult mai mare libertate de acţiune, în multe privinţe”, explică el care au fost factorii determinanţi. „În plus, structurile şi procesele ultraprofesioniste de la MEWA îţi permit să dezvolţi mai departe ideile bune şi să le pui în practică.”

Înapoi în patria profesională familiară

A continuat să păstreze contactul cu MEWA. Motiv pentru care nu şi-a făcut niciodată griji că colegii îl vor privi cu rezerve, atunci când va reveni ca şi comebacker. Totul îi era familiar: oamenii, clădirea, atmosfera de lucru - practic toate acele elemente care te fac să te simţi bine într-un loc. „Am ştiut din prima clipă. Decizia de a reveni la MEWA a fost una bună şi corectă. Iar până astăzi nu s-a schimbat nimic în atitudinea mea.”

Progresul tehnologic ca factor motivant

În calitate de director al departamentului Lead & Customer Communication, Steffen Geier este responsabil şi pentru marketingul digital. În opinia sa, în acest domeniu există un potenţial enorm, atât pentru companie, cât şi pentru el personal. „Tocmai asta m-a atras de la bun început la noile mele atribuţii. Pot contribui ca transformarea digitală să fie un succes pentru MEWA.” Din fericire, MEWA este o companie care demonstrează o mare capacitate de inovație, fiind astfel şi dispusă să investească corespunzător în acest domeniu.

Lawrence Liebig: şanse bune pentru un nou început

07
Lawrence Liebig, specialist logistică de depozit

Momentul meu MEWA

Mă pregăteam să devin ergoterapeut, însă eram nemulţumit şi hotărât să îmi corectez traseul profesional. Doream ca activitatea profesională să mă stimuleze mai mult şi fizic. Când am primit acceptul pentru locul de formare profesională, am fost bucuros şi recunoscător. Chiar dacă nu veneam chiar de pe băncile şcolii, MEWA mi-a oferit posibilitatea de a debuta în profesia mea ideală.
Lawrence Liebig, specialist logistică de depozit - lucrează la MEWA din 2016

Sabine Veith: aici contează doar competenţa şi personalitatea

08
Sabine Veith, şefă de tură Divizie îmbrăcăminte profesională

Momentul meu MEWA

După ce am locuit şi muncit mult timp în America de Nord, m-am decis să revin în patria mea bavareză. Mi-am găsit un nou cămin profesional la filiala MEWA din Meißenheim. Pe baza competenţelor mele, am putut să mă afirm pentru atribuţii tot mai complexe. Am fost investită cu încredere. Iar această apreciere a însemnat mult pentru mine.
Sabine Veith, şefă de tură Divizie îmbrăcăminte profesională - lucrează la MEWA din 2007

Petra Pekny: o companie colorată aşa ca viaţa

09
Petra Pekny, coordonatoare de echipă Vânzări

Momentul meu MEWA

Mi-am dat demisia de la MEWA, pentru a călători împreună cu soţul meu în jurul lumii. După patru ani, am revenit la Praga. Fostul meu şef mi-a oferit o poziţie de coordonator de echipă. Am acceptat imediat. Experienţa în străinătate mi-a arătat cât de larg poate fi spectrul rădăcinilor şi al drumurilor în viaţă. MEWA promovează această cultură a diversităţii Iar acest lucru este important pentru mine.
Petra Pekny, coordonatoare de echipă Vânzări - lucrează la MEWA din 2007